maandag 12 januari 2009

11 en 12 Wiki's ontdekken en spelen met

Wikipedia ken ik natuurlijk en ik weet dat je daarin kunt veranderen en aanpassen. Ondanks, misschien moet ik zeggen dankzij, deze aanpassingen is de informatie redelijk betrouwbaar en goed te gebruiken als informatiebron.
Een nieuwe ontdekking voor mij is het gebruik van Wiki's om bij voorbeeld te brainstormen over een project of om afspraken te maken met meerdere personen. Het voorkomt een hoop heen en weer gemail en is overzichtelijker. Ik heb nog niet geprobeerd of het in de praktijk ook zo eenvoudig is als in de filmpjes lijkt.
Spelen in de zandbak van de 23 dingen wiki durf ik nog niet echt. Ik heb de verschillende bijdragen bekeken, maar ben wat voorzichtig om er iets mee te doen. Ik wil niet per ongeluk de inbreng van anderen wijzigen. Voor de zekerheid eerst nog even vragen aan een collega.
Een wiki lijkt me leuk om te gebruiken bij Nederland Leest, om Oeroeg van Hella Haasse te bespreken. Het publiek kan dan reageren op elkaar.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Gewoon spelen! Niks erg als er iets gewijzigd wordt, daarvoor is het een speelplaats.

Unknown zei

Goed idee om een manier te vinden om de klanten digitaal over boeken te laten reageren.
Wellicht bereik je dan weer een heel nieuwe groep.