maandag 19 januari 2009

15 podcasts

Natuurlijk weet ik van het bestaan van podcasts, maar ik maak er weinig gebruik van. Ik luister regelmatig naar de radio en heb ook een voorkeur voor bepaalde programma's. Ik luister als het me uitkomt en als ik thuis ben, maar ga niet op zoek naar gemiste uitzendingen. Ik kan me voorstellen dat mensen nu en zeker in de toekomst naar programma's kijken en/of luisteren op het moment dat het hun uitkomt. Ik vind het een mal idee om op maandagavond naar een tune van een programma te luisteren dat bij de zondagochtend hoort. Even wennen denk ik. Er zijn veel mogelijkheden en ook hier geldt: als je op zoek gaat blijf je gauw ergens hangen en de tijd vliegt voorbij. Toepassingen voor het werk? Doorverwijsfunctie en bij zelfdoen alleen als het professioneel gebeurt.

1 opmerking:

Unknown zei

Maar het zijn niet allemaal herhalingen van gemiste uitzendingen. Iedereen kan zijn eigen (radio)programma maken en dat op zijn website zetten. Dat kan net zo goed een cursus zijn, of een boekbespreking etc... Al dan niet gebonden aan een uitzendtijd.