zondag 25 januari 2009

20 muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

Muziek online beluisteren met Last.fm is een leuke bezigheid. Je kunt eindeloos op ontdekkingsreis en van het een kom je bij het ander. Ik ben zo maar in het wilde weg aan het zoeken geweest. Populair en klassiek. Als je op zoek bent naar een nummer of groep of een genre kun je hier je hart ophalen. Brengt je weer eens op een ander idee. Ik heb niet zo'n behoefte om muziek te beluisteren en te delen in een sociaal netwerk. Actief bezig zijn met muziek doe ik elke week live in een koor. Het stukje 'balen van Last.fm' van Nico Dijkshoorn vond ik erg geestig. Ik probeerde nog even wat muziek te beluisteren van een cd die ik kwijt ben (filmmuziek English patient)en heb wat tracks gevonden, maar niet alles.
Bruikbaarheid voor de bibliotheek: doorverwijzen en verder??

1 opmerking:

Unknown zei

Kijk eens naar de catolugus van de bibliotheek van Vlaanderen. Zoek een artiest op, klik op een cd en zie hoe d.m.v. LastFM de zoekers geadviseerd worden om eens soortgelijke muziek te beluisteren.