vrijdag 23 januari 2009

17 Web 2.0 site

Een keus maken is al een hele opgave. Ik ben eindeloos aan het zoeken geweest en heb heel veel gezien tot ik in de krant las over de Beeld en Geluid-wiki van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum. De wiki beoogt kennis over de collectie van Beeld en Geluid te ontsluiten. Het instituut legt een basis aan en iedere gebruiker wordt uitgenodigd kennis toe te voegen over films, radioprogramma's en televisieproducties.
Het lijkt me trouwens heel leuk om daar eens te gaan kijken, ook voor kinderen heel aantrekkelijk door het interactieve karakter.
Deze site is niet direct van belang voor toepasbaarheid in de bibliotheek, maar wel eens handig om naar te verwijzen. Als ik later nog iets anders vind, meld ik het. Nu wil ik eerst door, want het ziet er naar uit dat ik de eindstreep toch nog op tijd haal.

1 opmerking:

Unknown zei

Leuk voorbeeld, kende het nog niet. Leuk idee.
Ik kan je echt aanraden om er eens te kijken. Ik heb mijn schoonvader meegenomen en de verhalen kwamen behoorlijk los.