zaterdag 24 januari 2009

19 Sociale netwerken

Ik heb zelf geen behoefte mijn persoonlijke zaken via online communities met anderen (vreemden) te delen. Soms krijg ik het gevoel dat je niet meedoet als je je niet op web 2.0 begeeft. Ik geef dan mijn leeftijd de schuld en denk dat het iets is voor een andere generatie. Dat niet alle jongeren bezig zijn met hyves en YouTube hoorde ik vanmiddag van mijn zoon en zijn vriendin. Ik ben (door de cursus) beter op de hoogte dan zij. Schoolbank ken ik trouwens wel omdat mijn man zich daarbij heeft aangemeld. Ik kijk af en toe mee omdat wij op dezelfde school hebben gezeten. Het is leuk om oude schoolfoto's te bekijken.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Toch goed om hiermee kennis te maken, ook al doe je zelf niet mee met deze sociale netwerken.
Wellicht kunnen we hiermee wel communiceren met onze klant.

bengelina zei

Heel herkenbaar dat je niet alles van jezelf wil prijsgeven op internet. Ook de jeugd gaat het weer relativeren, schijnt het (zie mijn reactie op ding 22 van Hyacinth).
Wel is het goed dat we er kennis van nemen en mogelijk zo met klanten kunnen communiceren, maar dan gaat het over ons als bibliotheek.
Ook bij mij thuis weet ik nu soms meer over web 2.0 dan mijn huisgenoten. Dat heeft wel wat. Als we dit willen vasthouden, moeten we wel steeds op de hoogte blijven van nog meer nieuwe dingen.

Unknown zei

23dingen begeleider worden Bengelinapost? ;-) Wat moet ik hier nou aan toevoegen?
Volg de avonturen van bibliotheek Bollenstreek op Hyves, denk mee, praat mee en praat eens met jouw zoon en zijn vrienden over wat zij nou verwachten van de bieb op Hyves. En je niet te snel af aten schepen...