maandag 19 januari 2009

14 Instant messaging

Niet geheel op eigen kracht, maar dankzij de informatie op andere blogs, is het gelukt een chatvenster op mijn blog te zetten. Of het tot chatten komt? Voor mij is dat nog steeds iets voor jongelui die eindeloos achter de computer bezig zijn en vooral veel onzin over en weer sturen. Ik weet ook wel dat dat erg beperkt gedacht is. Komt door het imago van het woord. Of het zinvol is voor het werk? Je moet wel (op vaste tijden) paraat zijn, als je het b.v. wilt inzetten voor al@din. Het is een heel directe en snelle dienstverlening, maar kost ook veel tijd.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Het koste mij ook moeite om het venstertje op mijn blog te zetten. Gelukkig is 't je gelukt.
Voor al@din is er een vast chatrooster. Bibliotheken die daaraan mee doen staan ingeroosterd op vaste tijden. Schijnt wel aardig te lopen. Juist die jongelui die jij omschrijft kunnen daar terecht.

Unknown zei

Ik vrees dat je inderdaad het fenomeen te kort doet. Als je ziet hoeveel mensen chatten gebruiken en wat het kan betekenen voor je dienstverlening...
Die vaste tijden en een goede dienstverlening zijn van enorm belang. Want anders stort je dienstverlening totaal in bij ziektes en drukte. Maar wie help je eerder, een chatter, mailer of een fysieke klant. Dit is een aardig artikel over dit dilemma.